Købsbetingelser

Bestille

Når du har gennemført din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Bekræftelsen indeholder alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail på info@bombola.se. I kassen vises den samlede pris inklusive eventuelle rabatter, moms og andre gebyrer.

Levering

Vores normale leveringstid er 1-5 hverdage. OPMÆRKSOMHED! Ordrer afgivet i weekenden afsendes tidligst mandag. Bemærk, at der i højtider som jul eller større kampagner kan forekomme forsinkelser.

Hvis der er forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om længere leveringstid), bedes du kontakte os på e-mail: info@bombola.se.

Fragtgebyr på 99 kr. gælder for alle ordrer.

Så snart din forsendelse er sendt fra vores lager, modtager du en separat e-mail, hvor du kan spore din levering. Hvis du ikke kan finde e-mailen fra os, så tjek venligst din spam-mappe.

Priser

Alle priser i butikken er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms. Vi forbeholder os ret til at justere priser som følge af ændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten eller forkerte oplysninger.

Betaling

Betaling kan ske med følgende muligheder:

  • Klarna Betal senere
  • Klarna Slice It
  • MasterCard
  • Vise
  • ShopPay
  • Google Pay
  • ApplePay

Fortrydelsesret

Ved køb af varer på vores hjemmeside har du en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, som gælder fra den dag, du modtager de varer, du har bestilt. Kunden er ansvarlig for returfragten, og du er ansvarlig for, at produkterne returneres i samme stand som ved modtagelsen.

  • Ved at bruge din fortrydelsesret:
    Du skal anmode om returnering fra os senest 14 dage efter du har modtaget dine produkter. I din returnering skal du oplyse dit ordrenummer og din e-mailadresse for at oprette din returnering, samt hvilke produkter returneringen vedrører. Du skal returnere produkterne til os med det samme og senest inden for de lovpligtige 14 dage efter din anmodning. Du står selv for returfragt på 149 kr., og produkterne skal returneres godt indpakket og i original emballage, så de kommer sikkert frem til os. Vi forbeholder os ret til at trække et beløb svarende til produktets værdiforringelse fra det refunderede beløb, hvis produktet er brugt eller beskadiget.
    Når vi har modtaget din returpakke, gennemgår vi pakken og produkterne grundigt. Hvis returneringen opfylder betingelserne, refunderer vi dig via den betalingsmetode, du brugte.

    Ved returnering opkræver vi et fragtgebyr på 149 kr.
  • Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis:
    Fortrydelsesretten begynder den dag, du modtager eller afhenter varerne. Vi forbeholder os retten til at afvise anmodede returneringer efter 14 dage efter modtagelsen. Du skal afhente dine varer på afhentningsstedet, så fortrydelsesretten kan gælde.
    Sender du produkterne retur efter at fortrydelsesfristen på 14 dage er udløbet, returnerer vi produkterne til dig og fakturerer dig 250 kr. i forsendelses- og administrationsomkostninger.

Ifølge den danske købelov er det ikke muligt at returnere eller klage over en vare på grund af utilfredshed. Vi tilbyder ikke en tilfredshedsgaranti.

Betingelser for ikke-afhentet pakke

Forsendelsen er på afhentningsstedet i 7 dage, inden den returneres til os. Hvis du ikke afhenter din ordre, opkræver vi et gebyr på 250 kr. inklusive moms, når vi modtager pakken. Gebyret fratrækkes den eksisterende ordreoversigt. Er ordresummen under 250 kr., sker der ingen tilbagebetaling.

Disse gebyrer dækker forsendelses- og håndteringsomkostninger. Ønsker du stadig produkterne, bedes du afgive en ny ordre på bombola.dk.

Tilbagebetaling

Ved refusion kan der gå mellem 3-10 hverdage (fra refusionsdatoen), før pengene kan ses på din konto.

Kunden har modtaget de forkerte produkter

Hvis kunden har modtaget forkerte produkter, skal kunden først returnere dem, før vi sender de korrekte produkter. Vi dækker forsendelsesomkostningerne. Pak og returner de forkerte produkter til et afhentningssted inden for 14 dage fra den dag, du kontaktede os om fejlen. Det er vigtigt, at du overholder denne frist, så vi kan behandle din klage effektivt.

Kunden mangler et eller flere produkter i pakken

Kunden skal informere os og sende et billede af pakken til info@bombola.se.

Transportskader

Opdager du, at en pakke er beskadiget ved afhentning, skal du straks anmelde skaden med billeder til os. Vi har brug for rapporten umiddelbart efter du har afhentet pakken, så vi kan løse problemet hurtigt og håndtere leveringsreklamationen.

Eget ansvar ved valg af pakkeautomat pga risiko for frostskader

Det er som bekendt vigtigt, at du er opmærksom på, at du har det fulde ansvar for din pakke, når du vælger levering til en pakkeautomat. Pakkeautomaterne står udendørs, og i kolde perioder er der risiko for, at produkter, især kuldefølsomme, kan tage skade på grund af lave temperaturer. Hvis produkterne fryser og er beskadigede, kan vi desværre ikke holdes ansvarlige. Vi anbefaler, at du afhenter din pakke hurtigt, eller vælger levering til et bemandet afhentningssted i vintermånederne.

PostNord pakkemaskine

Det er desværre ikke muligt at forlænge opbevaringstiden eller ændre oplysninger ved afhentning af en pakke via en pakkeautomat. Forlængelse af opbevaringsperioden og ændring af oplysninger kan kun ske via bemandede posthuse.

Bemærk venligst, at hvis du vælger levering til en pakkeautomat, kan vi ikke garantere, at din pakke ender der. Pakkeautomaterne kan være fyldte, og i så fald bliver din pakke leveret til et bemandet posthus. Vi kan ikke tage ansvar for, hvor din pakke havner, hvis pakkeautomaten er fuld, og du skal acceptere, at leveringen kan ske til et bemandet afhentningssted, hvis automaten er fuld.

Hvis en kunde ikke afhenter pakken, gælder det samme som Betingelser for ikke-afhentet pakke .

Klage

Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet stadig være beskadiget eller afsendt forkert ved ankomsten, forpligter vi os til, i overensstemmelse med gældende forbrugerlovgivning, at udbedre fejlen uden omkostninger for dig.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, inden du returnerer en defekt vare. Reklamation skal fremsættes umiddelbart efter, at fejlen er opdaget, senest 24 måneder efter købet.

Ved reklamation er det vigtigt, at produktet ikke bliver brugt. Produkterne skal returneres til os i samme stand som de blev modtaget, inklusive original emballage og mærkning. Hvis produkterne er blevet brugt, ændret eller på anden måde afviger fra deres oprindelige stand, forbeholder vi os retten til at afvise reklamationen.

Hvordan indgiver du en klage?

Eventuelle fejl og mangler skal altid meddeles til info@bombola.se, hvor du oplyser navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke er i stand til at afhjælpe fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerlovgivning. Vi dækker returfragten for godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerlovgivning. I tilfælde af afviste reklamationer er kunden ansvarlig for de afholdte fragtomkostninger. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet .

Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.

Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse forhold kan for eksempel omfatte fyringer, brand, krig, myndighedsbeslutninger, reducerede eller ikke-eksisterende leverancer fra leverandører.

Vi påtager os heller ikke ansvar for ændringer af produkter eller produktegenskaber, som er foretaget af leverandører, eller som skyldes omstændigheder uden for vores kontrol.

Produktinformation

Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle typografiske fejl på denne hjemmeside og forbeholde os retten til udsolgte varer. Vi kan ikke garantere, at billederne af produkterne fuldt ud afspejler produkternes faktiske udseende, da farveforskelle kan forekomme afhængigt af skærmindstillinger, fotokvalitet og opløsning. Vi forsøger altid at vise produkterne så præcist som muligt. Billederne på bombola.dk er ikke altid opdateret efter de seneste ændringer. Vi bestræber os på at holde alle produktbilleder opdaterede.

Når du har gennemført din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Bekræftelsen indeholder alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail på info@bombola.se. I kassen vises den samlede pris inklusive eventuelle rabatter, moms og andre gebyrer.

Ændringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkårene til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår anses for accepterede i forbindelse med bestillinger eller besøg på hjemmesiden.

Tvister og lovvalg

I tilfælde af at en tvist ikke kan løses i mindelighed med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du henvende dig til Forbrugerklagenævnet . For kunder med bopæl i et andet EU-land end Danmark kan klager indgives online via EU-Kommissionens platform for tvistbilæggelse, se http://ec.europa.eu/consumers/odr .

I tilfælde af en tvist følger vi afgørelser fra Forbrugerklagenævnet eller et lignende tvistbilæggelsesorgan.

Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår afgøres i henhold til dansk lov og lov.